دسته‌بندی نشده

دوربین مداربسته دید در شب چیست؟

مقدمه

دوربین های امنیتی از اولین معرفی خود به بازار، همیشه مسیر طولانی و رو به پیشرفتی را طی کرده اند.

حتما شما هم در مورد قابلیت دوربین مداربسته دید در شب که می تواند تصاویر را ضبط کند شنیده اید. دوربین های مداربسته با این ویژگی را گاه در فضای باز خانه ها، کارخانه ها، مجتمع ها و اکثر مکان های دیگر جهت امنیت در شب می توان دید.

در حال حاضر اکثر دوربین های امنیتی دارای فناوری دید در شب یا IR هستند که این ویژگی به آن ها اجازه می دهد تصاویر را در تاریکی مطلق ببینند و ضبط کنند و همین امر برای کنترل و محافظت از مکان های مهم اهمیت بسزایی دارد.

کاربرد اکثر دوربین های مدار بسته در شب می باشد، زیرا که بیشتر اتفاقات در شب رخ می دهد، اگر شما قصد خرید دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب را دارید، بایستی اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید، به همین جهت ما برای راهنمایی شما مشتریان عزیز مقاله ای راجع به کاربردها، مزایا و معایب دوربین های مداربسته دید در شب فراهم کردیم

قابلیت Night Vision یا دید در شب دوربین مداربسته

در طول روز دوربین های مداربسته توانسته اند کمک بسیاری به مسئله امنیت و محافظتی ما بکنند اما همیشه این نگرانی وجود داشته است که دوربین ها در شب به دلیل نور کم کارایی ندارند، اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی این نگرانی حل شده است و دوربین tvt با قابلیت دید در شب به بازار عرضه شده است.

دوربین هایی که قابلیت دید در شب دارند در مراکز و ساختمان های مهم بکار می روند که از ورود و خروج افراد در شب هم به راحتی به ما اطلاعات بدهند و تصاویر آنها را ثبت و ضبط کنند.

کاربرد دوربین های مداربسته دید در شب

دوربین های دید در شب از طریق جدب نور مادون قرمز که به آن تابش حرارتی نیز می گویند، می توانند تصاویر را در شب و نور بسیار کم ضبط کنند. همه موجودات زنده از خود مادون قرمز ساطع می کنند که از این طریق امکان ثبت تصویر توسط این دوربین فراهم می شود.

در اطراف لنز این نوع دوربین LED های قرمز کوچکی وجود دارد که نور مادون قرمز را در میدان دید دوربین منتشر کرده و انعکاس این نور سبب دریافت تصویر توسط دوربین های مداربسته دید در شب می شود.

انواع دوربین مداربسته دید در شب

دوربین مداربسته EXIR

دوربین مداربسته IR

دوربین مداربسته STAR LIGHT

دوربین مداربسته با قابلیت colorvu

دوربین های مداربسته که قابلیت تصویر برداری در نور کم یا دید در شب دارند ، به 3 روش می توانند در تاریکی تصاویر را ثبت کنند.

تصویر برداری در نور کم

در دوربین های مداربسته IR تقویت کننده های نوری برای وضوح تصویر نیز وجود دارد. ماده ای به نام فتوکاند روی عدسی درون دوربین جود دارد که به نور حساس هست و با انعکاس نور حتی کم به دوربین باعث می شود که الکترون ساطع کند. الکترون های تولید شده توسط یک میدان الکتریکی وارد روزنه های صفحه شده و دیواره داخلی را پوشش می دهند. فعالیت بیشتر الکترون ها باعث تولید تصویر بهتر در شب می شود.

تصویر برداری حرارتی

دوربین های مداربسته حرارتی (Thermal) نیز برای ثبت تصاویر در شب نیز مورد استفاده می باشد. این نوع دوربین ها اجسام را با مادون قرمز تشخیص داده و تصاویر را بر اساس آن ثبت می کنند. دوربین های حرارتی از انرژی IR با طول موج متفاوت استفاده می کنند، در واقع تفاوت گرمای موجود را حس کرده و مقاوم است.

نور مادون قرمز

دوربین مداربسته مادون قرمز (دید در شب) خاصیت تشخیص طول موج های نامرئی نور را دارد و از نور مادون قرمز برای ضبط تصاویر در نور کم استفاده می کند.

یکی از مهم ترین موارد در انتخاب دوربین مداربسته دید در شب میزان برد این دوربین است که باید دارای برد 5 متر تا 50 متر حداکثر باشد. توجه داشته باشید که این دوربین تا از جسمی منعکس نشود، در شب کارایی خوبی ندارد پس اگر در اطراف آن جسمی وجود ندارد به این دلیل است و به این معنی نیست که دوربین شما خراب است.

قابلیت night vision یا دید در شب دوربین مداربسته

مزایا و معایب دوربین مداربسته دید در شب

مزایا دوربین مداربسته دید در شب :

  • مجهز بودن به نور مادون قرمز که با استفاده از این نور، تصاویر را با کیفیت بالایی ضبط می‌کند.
  • قابلیت استفاده در محیط های داخلی و بیرونی را نیز دارند.
  • مجهز به حالت روز و شب
  • امکان تغییر از حالت رنگی به سیاه و سفید
  • حساسیت بالای سنسورها به نور
  • حساس به هر گونه حرکت در محیط
  • فیلتر ICR
  • حساسیت زیاد به باران و برف و گرد و غبار
  • تنوع بالا و مصرف انرژی پایین آن
  • استفاده 24 ساعته در 7 روز هفته
  • از دیگر قابلیت های دوربین های مداربسته دید در شب، هزینه پایین آن و تکنولوژی بسیار ساده این دوربین ها است، به همین سبب اغلب دوربین های مدار بسته از این قابلیت دید در شب بهره مند هستند.

برای اطلاع از لیست قیمت دوربین های دید در شب می توانید به صفحه لیست قیمت tvt مراجعه کنید.

معایب دوربین مداربسته دید در شب :

این دوربین ها معایب خاصی ندارند اما می توان به این موضوع اشاره کرد که در شب دوربین ها به صورت سیاه سفید فیلم برداری می کنند و شفافیت آنچنانی نسبت به روز ندارند. اما امروزه حتی این عیب هم بر طرف شده است و دوربین هایی با قابلیت دید در شب رنگی به بازار عرضه شده است.

دوربین مداربسته دید در شب رنگی

دوربین مداربسته دید در شب رنگی

دوربین های مداربسته دید در شب رنگی به دو صورت تصاویر را به صورت رنگی ارائه می دهد.

نرم‌افزاری: از طریق نرم افزار که برخی عملیات و دستکاری روی تصاویر صورت می گیرد تا به ما تصویر رنگی نشان دهد.
سخت افزاری: این سری دوربین ها که تصاویر رنگی در شب تولید می کنند از کیفیت بالایی برخوردار هستند، به دلیل سخت افزار به کار رفته در این دوربین ها قیمت بسیار بالایی نیز دارد.

جهت خرید دوربین مداربسته دید در شب رنگی باید یک سری نکات مانند رزولوشن دوربین، برد دید در شب آن و زاویه دید دوربین برای شما حائز اهمیت باشد.

برد دید در شب به چه عواملی وابسته است ؟

برد دید در شب به چه عواملی وابسته است

اصطلاح IR rang به معنی برد نور IR است. در دوربین های دید در شب از نور مادون قرمز برای تصویر برداری در تاریکی استفاده می شود. این نور توسط ال ای دی های IR که در دوربین ها نصب شده است تامین می شود. این نور در دوربین های مختلف برد متفاوتی دارد و در نتیجه برد های مختلفی را در دوربین های دید در شب ایجاد می کند.

برد دید در شب دوربین های مداربسته به عواملی همچون قدرت نور مادون قرمز و بعلاوه میزان حساسیت پردازشگر تصویر نسبت به نور بستگی دارد که بتواند تصاویر بهتری در شب را به ما ارائه دهد.

در دوربین های مداربسته هرچقدر ال ای دی های مادون قرمز قوی تر و بیشتر باشد نور بیشتری تولید می کند و کیفیت تصویر در شب بهتر می شود و برد دوربین افزایش پیدا می کند. همچنین پردازشگر تصویر نسبت به نور هرچقدر قوی تر باشد، دوربین به نور کمتری برای ضبط تصویر نیاز دارد در نتیجه برد دوربین مداربسته دید در شب بیشتر می شود.

اصطلاح IR cut در دید در شب چیست؟

اصطلاح IR cut در دید در شب چیست؟

اصطلاح IR cut در حقیقت نام نوعی فیلتر است که از ورود امواج مادون قرمز در طول روز به دوربین جلوگیری می کند. دوربین ها در طول روز از نور مرئی استفاده می کنند که باعث تغییر کیفیت درتصاویر نشوند، و با تاریک شدن هوا نور مادون قرمز تعبیه شده در دوربین فعال می شوند.

نصب دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب

جهت داشتن تصاویری با کیفیت و وضوح بالا بایستی در نصب این نوع دوربین ها دقت بالایی به کار برده شود تا نتیجه دلخواه به دست آید، از نکاتی که شما باید بسیار به آن توجه کنید

  • جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید می باشد زیرا که این نور مستقیم بر روی لنز باعث تاری دید و کاهش کیفیت می شود.
  • از دیگر نکات پر اهمیت منبع مادون قرمز کمکی است که از دلایل داشتن تصاویر با کیفیت فوق العاده بالا و وضوح چشمگیر می باشد.
  • برای داشتن کیفیت خوب تصویر چه در روز و چه شب، شما حتما باید شیشه لنز دوربین مداربسته را تمیز نگه دارید.
  • دوربین های مداربسته را به هیچ عنوان پشت پنجره نصب نکنید زیرا که در شب نور مادون قرمز لنز دوربین به وسیله پنجره بازتاب می شود و به دوربین برمیگردد و شما شاهد کاهش کیفیت تصاویر خواهید بود.

قیمت دوربین مداربسته دید در شب

به دلیل کاربردی بودن دوربین های مداربسته دید در شب این سری از دوربین ها خواهان زیادی دارند و اکثر مشتریان به دنبال خرید دوربین مداربسته با قابلیت دید در شب هستند.

بهتر است بدانید قیمت دوربین مداربسته دید در شب بسیار مناسب و مقرون به صرفه است و شما به راحتی می توانید دوربینی با قابلیت ضبط تصاویری با کیفیت بالا را داشته باشید اما دوربین مداربسته دید در شب رنگی دارای قیمت بالایی می باشد.

برد فیلم برداری دوربین مداربسته دید در شب تا چند متر می باشد؟

برد دید در شب به عوامل مختلفی مانند نور مادون قرمز و میزان حساسیت پردازشگر تصویر بستگی دارد، هرچه ال ای دی های مادون قرمز قوی تر باشد کیفیت هم بهتر و برد دوربین نیز افزایش می یابد.

قیمت دوربین های مداربسته دید در شب چگونه است؟

این دوربین‌ها به دلیل داشتن مشتریان زیاد در بازار از قیمت مناسبی برخوردار است، اما اگر شما خواهان دوربین های مداربسته دید در شب رنگی هستید بهتر است بدانید تا این نوع دوربین های دید در شب قیمت بالایی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *